Nieuws uit de Bibliotheek

Ga op blind date met...Een boek!

Het is bijna Valentijnsdag. Ben jij nog op zoek naar een date? Kom dan naar de ZINiN Bibliotheek en ga op blind date met....Een boek! Vanaf 12 februari zijn er in de bibliotheken Hellendoorn en Nijverdal allemaal mooi ingepakte boeken die wachten om met een iemand mee naar huis te gaan.

Hoe het werkt? Heel simpel. Zorg dat je een lidmaatschap hebt van de ZINiN Bibliotheek. Kies vervolgens een ingepakt boek door het stukje op de voorkant te lezen. Spreekt het je aan? Leen het boek uit en neem het mee naar huis. Pak het boek thuis uit, geef het een kans en breng het boek zoals gewoonlijk terug.

En net als bij een echte blind date, kan het boek op het eerste gezicht tegenvallen. Leg het boek niet meteen weg, maar lees er een kwartier in en kijk of het verhaal je toch kan boeien. Wie weet ontstaat er wel ‘echte liefde’ en heb je iets heel moois ontdekt.

De valentijnsactie is bedacht om leden van de ZINiN Bibliotheek te prikkelen eens iets anders te lezen, iets buiten hun boeken comfort zone. Lezers kunnen zo verder kijken dan hun eigen favoriete schrijvers en genres en verrassende pareltjes ontdekken.