Resultaten 1 - 5 van 5

ZINiN is dΓ© organisatie in de gemeente Hellendoorn op het gebied van cultuur, educatie en informatie met ZINiN Bibliotheek, ZINiN Theater, ZINiN Cultuur en het Toeristisch Bureau Hellendoorn.
Onze missie is het ondersteunen en stimuleren van het culturele, educatieve, toeristische en recreatieve leven in de gemeente Hellendoorn. We hechten grote waarde aan de persoonlijke ontwikkeling en zelfredzaamheid van de inwoners van onze gemeente. Samen met onze partners zetten we ons hier iedere dag voor in.

Het Geheugenpunt Hellendoorn, samenwerking met Evenmens en ZINiN Bibliotheek, opent zijn deuren op woensdag 15 november om 14.30 uur met een officiΓ«le opening door wethouder A. Dubbink. Vanaf 14.15 uur is iedereen van harte welkom voor deze feestelijke gebeurtenis in de ZINiN Bibliotheek in Hellendoorn. Na de opening kunnen alle gasten genieten van een gratis portie poffertjes. Aanwezige jongeren kunnen tussen 15.00 en 16.00 uur meedoen met een mini-quiz, waarmee ze ook een gratis portie poffertjes kunnen verdienen.

Wil je graag iets betekenen voor je dorpsgenoten? En wil jij ervoor zorgen dat deze mensen die zelf niet (meer) de bibliotheek kunnen bezoeken boeken of andere materialen kunnen lenen? Meld je aan als vrijwilliger voor de Bibliotheek aan Huis dienst.

Want voor iedereen die van lezen houdt maar er niet zelf op uit kan gaan, is er de Bibliotheek aan Huis dienst.

Heb jij een goed sociaal idee? Dat was de oproep van de gemeente Hellendoorn aan verenigingen, stichtingen en ondernemers vorig jaar. De organisaties Stichting Ieder Kind Telt, SCO-T, Varietas, SKOT en SPGH hadden een goed idee. En zo ook ZINiN Bibliotheek Hellendoorn en Evenmens. Wij deden een aanvraag bij het Innovatiefonds Sociaal Domein. Dat werd beloond met een cheque van € 18.750,- uit handen van wethouder Annemarie Dubbink. Een mooie bijdrage om onze plannen te realiseren.

Op 24 oktober 2022 werden de eerste apparaten van on ZINiN MaakLab op de begane grond geplaatst. Vanaf dat moment is er veel gebeurd. Vrijwilligers zijn opgeleid, er zijn professionele ondersteuners aangesteld en er zijn kennismakingsmomenten geweest waardoor diverse deelnemers een eerste indruk hebben gekregen van het doel en de mogelijkheden van het ZINiN MaakLab.