Nieuws uit de Bibliotheek

Geheugenpunt Hellendoorn

Het Geheugenpunt Hellendoorn, samenwerking met Evenmens en ZINiN Bibliotheek, opent zijn deuren op woensdag 15 november om 14.30 uur met een officiële opening door wethouder A. Dubbink. Vanaf 14.15 uur is iedereen van harte welkom voor deze feestelijke gebeurtenis in de ZINiN Bibliotheek in Hellendoorn. Na de opening kunnen alle gasten genieten van een gratis portie poffertjes. Aanwezige jongeren kunnen tussen 15.00 en 16.00 uur meedoen met een mini-quiz, waarmee ze ook een gratis portie poffertjes kunnen verdienen.

Het Geheugenpunt is een laagdrempelige inloop voor inwoners uit de gemeente Hellendoorn die te maken hebben met geheugenproblemen en (beginnende) dementie: mantelzorgers, familieleden, professionals en andere belangstellenden. Dit is mogelijk gemaakt door het Innovatiefonds van Gemeente Hellendoorn. De collectie van het Geheugenpunt is beschikbaar voor iedereen. Zelfs als u geen lid bent van de bibliotheek, kunt u aan de balie een gratis pas voor het Geheugenpunt aanvragen. Het Geheugenpunt is geopend tijdens de openingsuren van de bibliotheek.

Wat is er te leen?

In het Geheugenpunt vindt u een diverse collectie, waaronder informatieve boeken, boeken over dementie op jonge leeftijd, romans en prenten- en fotoboeken. Daarnaast zijn er aangepaste spellen en puzzels beschikbaar.

Wat er verder te vinden is

Het Geheugenpunt biedt ook voorbeelden van leef-technologie en hulpmiddelen, zoals een dementieklok, OER radio, GPS-tracker, digitale fotolijst en medicatiedoos met alarm. Ook zijn er diverse folders beschikbaar over dementie en speciale folders voor inwoners met een migratieachtergrond.

Inloopmiddag

Er is altijd een medewerker aanwezig om uw vragen te beantwoorden. Bovendien wordt er elke eerste donderdag van de maand een speciale inloopmiddag gehouden van 14.00 tot 15.30 uur, waarbij een professional aanwezig is voor specifieke vragen en een luisterend oor. Bent u mantelzorger en heeft u nu al vragen over mogelijkheden voor ondersteuning? Neem dan contact op met: Stichting Evenmens Hellendoorn, T: (0548) 638 830. E: .