Fantasierijk voorlezen

De Bibliotheek organiseert regelmatig voorleesactiviteiten en kinderen kunnen gratis lid worden

Het is best lastig om te beginnen met voorlezen. Want op welke leeftijd kun je het beste beginnen? En welke boeken kies je? Bij de Bibliotheek zijn er experts die advies kunnen geven welk boek het meest geschikt is voor jouw kind. Ook organiseert de Bibliotheek regelmatig voorleesactiviteiten en kunnen kinderen gratis lid worden. Daarnaast is er nog een hele mooie website met kennis en tips.

Voor wie?
Voor ouders van kinderen die hun kind graag voorlezen uit (fantasierijke) boeken.

Omschrijving
Wil je meer weten over voorlezen? Kijk op de website Fantasierijk. Hier kun je lezen hoe vaste voorleesrituelen de nachtrust van je kind kunnen bevorderen. Een verhaaltje voorlezen is een gezellige, maar ook een efficiënte afsluiter van de dag. Nieuwsgierig naar het slaapverwekkendste boek aller tijden? Binnen tien minuten krijg je je kind onder zeil! Lees ook de 6 voordelen van voorlezen aan baby’s en de meest gemaakte voorleesfout.

In het blog van voorleesexpert Stephanie de Kruif lees je hoe je nooit meer met je mond vol tanden staat als je kind moeilijke vragen stelt. ‘Ga jij ook dood?’ ‘Waarom heeft Pien twee papa’s?’ Boeken helpen je antwoorden te geven op vragen die soms lastig te beantwoorden zijn. In dit blog vind je tips voor themaboeken voor kinderen.

Wil je meer weten? Kom langs bij de bibliotheek!