De Bibliotheek op school (dBos)

Vind meer artikelen over

Voor welke leeftijd? 18+ (iedereen boven 18)
Leren, lezen en lenen Activiteiten
Thema Onderwijs
Locatie en service Bibliotheek Nijverdal, Bibliotheek Hellendoorn, Bibliotheek Haarle, Bibliotheek Daarle, Bibliotheek Daarlerveen

De Bibliotheek op School - Lekker lezen op school

De basisschool als ideale lees- en mediaomgeving, daar helpt de Bibliotheek op school bij! Met het landelijk ontwikkelde programma richten de school en de Bibliotheek zich op een verbetering van de taalvaardigheid, leesmotivatie en informatievaardigheden. Het plezier in lezen staat voorop!

Voor wie?
Het programma 'de Bibliotheek op school' is voor het bevorderingen van lezen bij leerlingen van de basisschool. Het programma wordt door de directie aangeschaft. De leerkrachten zijn de schakel van groep naar bibliotheek.

Omschrijving
De samenwerking tussen de Bibliotheek, het onderwijs en de gemeente bestaan uit verschillende bouwstenen, zoals een gedeelde visie, het lees- en mediaplan, dagelijks aandacht voor lezen in de les en natuurlijk een prachtige collectie. Een andere bouwsteen zijn de activiteiten, waarvoor de producten van de website www.bibliowijzeroverijssel.nl worden gebruikt.

Kijk voor meer informatie op www.debibliotheekopschool.nl
Voor de producten en diensten op www.bibliowijzeroverijssel.nl/

Wil je iemand spreken? Neem contact op.