Digisterker: leer omgaan met de digitale overheid

Vind meer artikelen over

Voor welke leeftijd? 18+ (iedereen boven 18)
Leren, lezen en lenen Cursussen, BreinReis
Thema Onderwijs
Locatie en service Bibliotheek Nijverdal, Bibliotheek Hellendoorn, Bibliotheek Haarle, Bibliotheek Daarle, Bibliotheek Daarlerveen

Wil je graag de websites van de overheid gebruiken, maar weet je niet goed hoe dat moet? Dan is de cursus ‘Digisterker’ iets voor jou!

In deze cursus leer je stap voor stap hoe je handig en veilig informatie kunt vinden en hoe je digitaal je persoonlijke zaken bij de overheid regelt. Vragen die aan bod komen zijn bijvoorbeeld: Hoe gebruik je de DigiD? Hoe werkt de website van de gemeente, het UWV en de Belastingdienst? Welke informatie over mezelf die de overheid heeft kan ik online inzien, zoals de opbouw van je AOW of pensioen? Ook is er ruimte om je eigen vragen te stellen, deze gaan wij zoveel mogelijk proberen te behandelen.

Na deze cursus ben je een stuk meer op de hoogte van de online mogelijkheden die de overheid en gemeente Hellendoorn aanbiedt. Dit is een cursus van 3 lessen waarin de deelnemers in een rustig tempo geholpen worden.

Kijk voor het actuele aanbod in onze agenda