Geheugenpunt Hellendoorn

Vind meer artikelen over

Voor welke leeftijd? 18+ (iedereen boven 18)
Leren, lezen en lenen Kennisbronnen
Thema Gezondheid
Locatie en service Bibliotheek Hellendoorn

Het Geheugenpunt Hellendoorn is een laagdrempelige inloop voor inwoners uit de gemeente Hellendoorn die te maken hebben met geheugenproblemen of (beginnende) dementie: mantelzorgers, familieleden, professionals en andere belangstellenden. Het Geheugenpunt is een samenwerking tussen Evenmens Hellendoorn en de ZINiN Bibliotheek. Dit is mogelijk gemaakt door het Innovatiefonds van Gemeente Hellendoorn.

De collectie van het Geheugenpunt is beschikbaar voor iedereen. Ben je geen lid van de bibliotheek? Vraag in de ZINiN Bibliotheek Hellendoorn een gratis pas speciaal voor het Geheugenpunt aan.

Locatie en openingstijden

Het Geheugenpunt Hellendoorn is in de ZINiN Bibliotheek Hellendoorn en is geopend tijdens de openingsuren van de bibliotheek. Er is een medewerker aanwezig om je te helpen en vragen te beantwoorden.

Wat is er te leen?

In het Geheugenpunt vind je een diverse collectie, waaronder informatieve boeken, boeken over dementie op jonge leeftijd, romans en prenten- en fotoboeken. Daarnaast zijn er aangepaste spellen en puzzels beschikbaar.

Het Geheugenpunt biedt ook voorbeelden van leef-technologie en hulpmiddelen, zoals een dementieklok, OER radio, GPS-tracker, digitale fotolijst en medicatiedoos met alarm. Deze leef-technologie en hulpmiddelen zijn niet te leen. Ook zijn er diverse folders beschikbaar over dementie, mantelzorg en het aanvragen van (thuis) zorg, daarnaast zijn er ook speciale folders voor inwoners met een migratieachtergrond.

Inloopmiddag

Elke eerste donderdag van de maand wordt er een speciale inloopmiddag gehouden van 14.00 tot 15.30 uur. Tijdens de inloopmiddag is er een professional aanwezig voor specifieke vragen en een luisterend oor. Kijk in de agenda voor meer informatie.

Specifieke vragen over dementie

Voor specifieke vragen over dementie kun je terecht bij: Stichting Evenmens Hellendoorn, Tel: (0548) 638 830. E-mail: .